• Home Slider01

Korea vloeibaar H2 stationZuid-Korea investeert in tankstations voor vloeibare waterstof. De Koreaanse regering heeft tientallen miljoenen euro’s subsidie beschikbaar gesteld om nieuwe LH2-stations in het hele land te bouwen. Eind volgend jaar gaat een van de eerste station open in Jinju City (foto), nabij de garage van de stadsbussen. Investering: ruim tien miljoen euro.

Het waterstoftankstation dat gebouwd zal worden door Hyosung Hydrogen Co., Ltd, een joint venture tussen Hyosung Heavy Industries en Linde uit Duitsland. Het station heeft een laadcapaciteit van 200 kg per uur en kan 50 waterstofauto's per uur en 16 waterstofbussen per uur opladen. In de toekomst zal het station naar verwachting een belangrijke rol spelen bij het uitbreiden van het aanbod van milieuvriendelijke bedrijfsvoertuigen, zoals waterstofbussen en waterstofvrachtwagens in de stad Jinju.

Ook voor vijf andere steden is er geld beschikbaar voor tankstations voor vloeibare waterstof. Hyosung Hydrogen realiseert ook een LH2-station in Pocheon Geumju. SK Plug Hybus, een joint venture tussen SK E&S en US Plug Power, bouwt er vier in Hwaseong Hello, Daejeon Samjeong, Jeonju Palbok en Asan Shinin.

In Zuid-Korea zijn inmiddels verschillende fabrieken voor vloeibare groene waterstof operationeel. Waterstof wordt vloeibaar bij 252 graden Celsius onder nul. Vloeibaar heeft als voordeel dat er meer energie in de tank meegenomen kan worden. Het nadeel is dat de temperatuur in de tank niet mag stijgen, anders dreigt door uitzetting van waterstofgas explosiegevaar.

Lees ook: grote-energiebedrijven-stellen-investeringen-in-waterstof-voorlopig-uit

Het actuele waterstofnieuws gratis in uw mailbox? Schrijf u in voor de  wekelijkse nieuwsbrief.

logo2

Amsterdam  |  The Netherlands  |  KvK-nummer 08160445  |  7231 DB  |  Zutphen  |  redactie@waterstofmagazine.nl

Website door Buro Zutphen