Een feestje in Zuid-Korea. In de haven van Ulsan is de New Port Liquid Pier voltooid. Het havenbedrijf meldt dat dit in 2030 de eerste logistieke waterstofhaven ter wereld gaat worden. De terminal is ontworpen voor schepen tot 50.000 ton
De North New Port Liquid Pier is gebouwd door het havenbedrijf en heeft een kadelengte van 300 meter en een beschutte haven van 440 meter. Inclusief de grond achter de pier bedraagt de totale oppervlakte 12.600 m2. Met de uitbreiding richt de havenautoriteit zich op een groene toekomst. Volgens de Koreaanse industrie wordt de binnenlandse vraag naar waterstof in 2030 geschat op 3,9 miljoen ton. De haven van Ulsan krijgt een belangrijke bij de import van waterstof per schip. Het vloeistofdok van Ulsan North New Port kan jaarlijks 2,2 miljoen ton ammoniak importeren en 320.000 ton waterstof produceren en verwerken.
Lees ook: verenigd-koningrijk-chauffeurs-zeer-tevreden-over-servicewagen-op-waterstof