Duitsland: DILO presenteert ServiceCard H2 voor onderhoud aan H2-voertuigen
Het Duitse bedrijf DILO, gevestigd in Babenhausen, presenteert de ServiceCart H2. Dit apparaat is een innovatieve oplossing ter ondersteuning van werkplaatsmedewerkers bij alle werkzaamheden rondom waterstof en waterstofsystemen in voertuigen en kan ingezet worden bij het onderhoud van brandstofcellen en verbrandingsmotoren. In het verleden werd dit gegaan door een specialist. Met de ServiceCart H2 kan een opgeleide werkplaatsmonteur ook met de voertuigen aan de slag.
Het apparaat neemt volledig automatisch centrale servicefuncties over zoals de drukverlaging van het waterstofsysteem, het invoeden van stikstof om de laatste waterstofresten te verwijderen, een restgasmeting om zeker te zijn dat er geen waterstof is achtergebleven en het opsporen van eventuele lekken na een onderhoudsbeurt. Het apparaat werkt veilig en zeer efficiënt.
Onderhoud van waterstofsystemen is noodzakelijk wanneer er tekenen van storingen of lekkages zijn. Bovendien moet er regelmatig onderhoud worden uitgevoerd om de veiligheid en efficiëntie van het H2-systeem te garanderen, aldus een woordvoerder van DILO. De specificaties van de fabrikant moeten altijd in acht worden genomen. Volgens het bedrijf is de H2-service-unit zelf onderhoudsarm "De DILO ServiceCart H2 maakt het mogelijk om deze werkzaamheden veilig en flexibel direct in de werkplaats uit te voeren – zonder dure ombouw naar een speciale explosiebeveiligingsinfrastructuur.”
Lees ook: zwitserland-stroomprijs-steeds-vaker-negatief-afvalverwerker-investeert-in-waterstof